söndag 1 juli 2012

Barnledig är både härligt och läskigt

Efter en fantastisk vecka med besök utav kusin ( eller kostiin som lillasyster säger) Helena så sitter jag/vi här hemma barnlösa. Helena tog med sig barnen som planerat upp. Tjejernas första egna resa upp till Norrbotten.

Minna behov som förälder är alltid lika förundrande tycker jag. Hos mig väcks det djuriska grund behoven. Kommer fe få i sig mat och sova? Ha ha det finns väldigt få barn som svälter i Sverige och att jag ens tänker den tanken när de bor hos min matvraks släkt gör det ännu mer skrattretande. Men jag kan inte liksom råför det, känslorna bara kommer och det är bara att reflektera, kasta bort eller spara.

Igår hade vi en super härlig dag och kväll på Grönan. Lillasyster ville åka allt, men behöver vänta tills nästa år. Nyckelpigan blev en succé och den åkte de själva tillslut. Känns fint att de kan samturas som lillasyster säger, storasyster fokuserar mer på skit alltså !!! eller vaddå?

Har målat köket en gång, ikväll blir andra gången. Det går bra nu.

Inga kommentarer: